NA ANTENIE: ANDZIA I JA/ODDZIAL ZAMKNIETY
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
 

Wywiad z chuliganem, odc. 59 - Antoni Macierewicz

Publikacja: 29.01.2018 g.08:45  Aktualizacja: 01.02.2018 g.11:06
Poznań
Panie i Panowie! W bunkrze Greisera zjawił się prawdziwy chuligan - przed Państwem Antoni Macierewicz we własnej osobie!

To niebywała okazja do poznania Antoniego Macierewicza z innej strony - nie tylko jako polityka, ale również pasjonata kultury Indian i historii Ameryki Łacińskiej. Nie zabraknie również wspomnień z okresu działalności w opozycji w PRL.

Zapraszamy do obejrzenia wywiadu.

http://www.radiopoznan.fm/n/7KICs7
KOMENTARZE 55
hetman888 28.02.2018 godz. 07:39
"poparcie " miało być :)
hetman888 28.02.2018 godz. 07:38
Bradnie jak te poniżej ,pełne prymitywizmu,agresji i często wulgaryzmu tłumaczą czemu komuchy w Polsce mają 3 % popracie. No nie ma z kim wyborów przegrać !!! W tym roku wybory samorzadowe,w nastepnym parlamentarne ,pózniej prezydenckie.Zgadnijcie która partia je wszystkie wygra ?
Rychu 27.02.2018 godz. 09:58
hetman nie dość, że agresywny, nie kumaty, nie douczony, to jeszcze się męskim seksem fascynuje. Dziwny człowiek.
Pewnie jakiś dyżurny mnich.
obiektywny do hetmana 27.02.2018 godz. 09:35
wszyscy ci dobrze radzą, żebyś już się nie kompromitował, a ty w kółko bredzisz o agresji, a agresywny to właśnie jesteś ty i nawet tego nie czujesz naprawdę potrzebujesz pomocy :)
hetman888 26.02.2018 godz. 18:47
ciągle masz problem z agresją. Jeśli jakiś szczególny problem dręczy Cię powiedz,spóbujemy zaradzić. To rzutuje na Twoje kontakty z wszystkimi.
do hetmana888 26.02.2018 godz. 15:41
A skąd tyle głupoty w tobie hetman wróć do szkoły bo się kompromitujesz i pogrążasz, już naprawdę lepiej nic nie pisz. Wstyd bo stary chyba jesteś a musiałbyś do szkoły średniej wrócić. Porozmawiaj ze swoim księdzem spowiednikiem to ci wytłumaczy o co chodzi bo ty niestety nic nie rozumiesz biedaku.
hetman888 25.02.2018 godz. 17:41
Skąd tyle agresji w Tobie Rico ? Wyluzuj , odpręż się idż na spacer ,porozmawiaj z księdzem. Emocje mozna opanować. Miłego wieczoru :)
Rico 25.02.2018 godz. 15:27
PiS partia miernot umysłowych. A radia juz nie słucham po wczorajszym Piekarczyku. Dno dna, tuba propagandowa, szkoda Mekrurego. Niszczcie wszystko dalej a któregoś pięknego dnia obudzicie sie w Wielkiej Rossiji głąby.
Rychu 25.02.2018 godz. 12:03
Fakt...Ten kto "Wywiad z chuliganem" wymyślił musiał coś naprawdę wyjątkowego do swego organizmu wprowadzić.
Raz pędząc, aby stację na TEN czas zmienić, zębów o mało co nie straciłem.
Ale wywiad z panem Antonim (zawziąłem się strasznie) przez kilka minut zdzierżyłem.
Sl 24.02.2018 godz. 23:08
Dzisiaj podczas powrotu z ferii z dziećmi wysłuchałem audycji - wywiad z chuliganem z Pawłem Piekarczykiem ( to cud, że przez niego nie spowodowałem wypadku ) i uroczyście oświadczam że kończę z Waszym radiem na długie lata (a szkoda bo długo się broniłem po "dobrej zmianie" ). Mam nadzieję, że Poznań jest mądrzejszy niż Jego radio.
Rychu 24.02.2018 godz. 10:05
hetman...Temat tyczy wywiadu z najwybitniejszym powojennym przywódcą polskiej armii, marszałkiem Antonim M.
Ty zaś ciągle wracasz do seksu z męskimi pośladkami w roli głównej. Zupełnie jak ten wielebny Oko.
Kręci Cię to czy też (podświadomie) o takim marzysz?
hetman888 20.02.2018 godz. 15:55
to między homoseksualista a zboczeńcem są jakieś różnice ? Chyba tylko takie,że każdy homoseksualista jest zboczeńcem a nie każdy zboczenie jest homo. Dla Was facet wpychający czlonka w odbyt drugiemu facetowi jest normalny ? Ludzie ale daliście się zagonić...
no własnie 19.02.2018 godz. 08:41
no właśnie o to chodzi dla hetmana homoseksualista i zboczeniec to to samo, ha ha nie widzi różnicy ,żałosne
roman 18.02.2018 godz. 21:02
ale ja nie pytałem o zboczeńców tylko o homoseksualistów
do Roman 18.02.2018 godz. 09:06
szkoda Twoich wpisów, dla hetmana i Wiesława, nie ma nadziei sam widzisz z kim masz do czynienia, szkoda czasu i atłasu.....
hetman888 18.02.2018 godz. 02:37
muszé Cié rozczarowac Romanie ,żyda,zboczeńca ani komunisty do 5 pokoleń wstecz w mojej rodzinie nie znajdziesz.
Roman 17.02.2018 godz. 16:43
A ty hetman na pewno sprawdziłeś swoje pochodzenie czy przypadkiem nie ma tam jakiegoś Żyda protestanta albo nie daj Boże geja? Możesz śmiało spojrzeć w lustro?
hetman888 17.02.2018 godz. 14:12
nieliczne już komuszki ujadają w niebogłosy a PIS rośnie w siłę ...Czy ktos ma wątpliwosci kto wygra kolejne wybory ? Niech żyje Polska narodowo-katolicka !!!!
tak jest 14.02.2018 godz. 10:04
A Macierewicz podobno okupuje cały czas biura MON, ciekawe, że tym się prokuratura nie zajmie, przecież utrzymanie tych biur jest z pieniędzy publicznych czy może ta jakiś prywatny folwark??????????????
Tylko to potrafisz??? 09.02.2018 godz. 17:55
Podaj definicję prawdy trollowej i trolla czy to tylko prymitywny heit???? Jak brakuje argumentów to trzeba kijem przywalic ha ha żal mi cię
Bogumił 09.02.2018 godz. 07:52
Brawo dla "Wiesław".
Natomiast "prawda" - to taka "prawda", jak ta moskiewska, zresztą jak każda inna "prawda trollowa". Nie karmić trolli...
Wiesław 05.02.2018 godz. 18:02
"Żyd" i "żyd" obie formy pisowni są poprawne, jednak zależy w jakiej formie są napisane i co mamy na myśli, stąd małe i duże litery. Fakt, gdybym używał wyłącznie dużej litery nie byłoby się do czego doczepić.
Co do antysemityzmu w Polsce, uważam, że jest znacznie mniejszy niż w innych krajach a z całą pewnością nie jest większy (nawet Żydzi to potwierdzają). Z całą pewnością również, ze strony rządu niema przyzwolenia na antysemickie zachowania, jednak jest kładziony nacisk na niewypaczanie prawdy historycznej i nie obarczanie Polski o współudział w Holokauście.
Co do wspomnianego fragmentu wiersza to Norwid zadał w nim pytanie a nie twierdzenie jak zasugerowałaś;
"Czy ten ptak kala gniazdo, co je kala
Czy ten , co mówić o tym nie pozwala?"
Przepraszam bardzo a kto mówić nie pozwala? Przez ostatni tydzień tak wiele i tak dużo krajów świata usłyszało o Holokauście jak jeszcze nigdy w ostatnich kilkudziesięciu latach. Jednak prawdziwi Polacy oczekują zaprzestania zakłamywania historii a nie dalszego jej fałszowania.
Jednak trzeba tutaj również zadać pytanie czy komentarze pisane przez "prawda" (i podobne) nie są bardziej spowodowane przez opozycję totalną z walką z PIS niż z prawdą historyczną??? A wtedy nasuwa się jeszcze jedno pytanie, kto faktycznie kala własne gniazdo???
hej WIESŁAW 05.02.2018 godz. 15:34
Pooglądaj sobie Twoich idoli w TVP tam , antysemityzm się wylewa, wstyd, dziennikarze naśmiewają się z komór gazowych, co ty tutaj podręcznik przepisujesz otwórz oczy i zobacz co twoja ukochana władza wyprawia
prawda 05.02.2018 godz. 13:46
Cytat z Norwida dla Wiesława;
"nie ten gniazdo swe kala co kala, lecz ten co o nim mówić nie pozwala"
A propos gramatyki, to" Żydów", tak jak Polaków pisze się dużą literą, chyba, że ci Twój antysemityzm nie pozwala bo piszesz raz tak raz tak więc nie wiem, nie mam zwyczaju nikogo pouczać, ale sam zacząłeś, bo jesteś oczywiście "bardzo mądry i wszechwiedzący". Niemców też chyba nie lubisz bo wolisz się zajmować antysemityzmem niemieckim niż polskim, nie wiem czy to ma być jakieś usprawiedliwienie.
CYT 05.02.2018 godz. 13:31
JAKI MIÓD ŻYDZI MAJĄ I MIELI W POLSCE TO WYSTARCZY POCZYTAĆ WSZYSTKIE ANTYSEMICKIE WPISY NA FORACH
Wiesław 05.02.2018 godz. 12:12
Czytając Twoje komentarze zastanawiam się kto je pisze? Człowiek nieuczciwy, nieznający pełnej historii, niedouczony bo nieznający nawet podstaw polskiej gramatyki, albo człowiek zmanipulowany, który słucha i czyta jedynie kłamliwe media, a może osoba świadomie działającą na szkodę państwa Polskiego na zlecenie wrogiego Polsce kraju. Prawdę mówiąc nie ma to większego znaczenia, bo każda z tych opcji jasno dowodzi jak bardzo wprowadzana ustawa jest Polsce potrzebna i niech mają się na baczności ci, którzy fałszywymi komentarzami zakłamują historię i szargają dobre imię Polski i narodu polskiego!

A teraz kolejna lekcja historii specjalnie dla Ciebie!
Od stuleci Polska była przychylna żydom a oni z powodzeniem osiadali się na ziemiach polskich "Pierwsze, niewielkie wspólnoty żydowskie, istniały w Polsce już w XIII wieku, a w kolejnych wiekach powiększyły się znacznie, przyjmując wypędzonych Żydów z całej Europy, w tym z Niemiec (1346), Węgier (1349–1526 i 1686–1740), Francji (1394), Austrii (1420), Hiszpanii (1492), Portugalii (1497), Kijowa (1886), Moskwy (1891)." Żydzi lgnęli do Polski jak pszczoły do miodu, bo mieli tutaj idealne warunki do rozwoju.
Niestety w trakcie 3 rozbiorów Polski (na rzecz Prus, Rosji i Austrii), kiedy straciliśmy władzę sytuacja żydów na okupowanych terenach się pogorszyła ale było to podyktowane złym nastawieniem okupantów. Mimo to po uzyskaniu niepodległości i przed wybuchem II Wojny Światowej w II Rzeczpospolitej mieszkało 3.500.000 Żydów i była to największa w Europie społeczność żydowska! "Wkrótce po inwazji Niemiec na Polskę Niemcy rozpoczęli zorganizowaną akcję wymordowania ludności żydowskiej Europy i Polski, znaną jako Holocaust. W wyniku tego ludobójstwa zginęło ponad 90% polskich Żydów!"
Tyle w największym skrócie o Holokauście.
Ale to nie wszystko. Jak sięgnąć historią, Niemcy wielokrotnie mieli zapędy imperialistyczne, trzeba tutaj wspomnieć o wieloletnich atakach Krzyżaków na ziemie polskie, gdzie dopiero w Bitwie pod Grunwaldem (1410r) powstrzymano Niemców - niestety na krótko. Później mieliśmy trzy rozbiory Polski w których zawsze brały udział Niemcy (Prusy) oraz Rosja. Następnie przyszedł czas na I i II Wojnę Światowa w każdym przypadku rozpętaną przez Niemcy! W czasach powojennych zmieniły się zasady ale nie niemieckie zapędy. Niemcy za pośrednictwem UE nadal chcą dyktować warunki innym krajom Europy (w tym Polsce) co już doprowadziło do Brexitu i osłabieniu wspólnoty! Jak sięgnąć historii Niemcy zawsze mieli zapędy imperialistyczne oraz antysemickie czego następstwem był nazizm i Holokaust.
Piszesz że Polska jest antysemicka, w takim razie jak nazwałabyś Niemcy i inne kraje które z nimi otwarcie kolaborowały i przez dziesięciolecia wypędzały żydów ze swoich krajów???
Ponadto w Polsce aktualnie mieszka ok. 1,5 mln obywateli niemieckich, którym Polska przyznała status narodowej mniejszości niemieckiej. Dla odmiany w Niemczech mieszka ok. 2mln Polaków jednak władze niemieckie nigdy im nie przyznały statusu mniejszości narodowej!!! Dlaczego???

Napisałaś "może ty i znasz trochę historię, ale wniosków nie umiesz wyciągać, zastanawiałeś się kiedyś dlaczego naziści budowali obozy koncentracyjne w Polsce, bo dostrzegali tutaj dobry klimat do takich działań, wtedy w latach 30- dziestych i 40-dziestych nikt na świecie nie lubił Polski ksenofobicznej, rasistowskiej z faszystowskimi bojówkami, z gettem ławkowym, antysemickiej..."
...a przyszło ci do głowy, że było tak dlatego iż w Polsce mieszkało wtedy najwięcej żydów w Europie i że zabić tylu ludzi najłatwiej w pobliżu miejsca ich zamieszkania? Ponadto lepiej było to zrobić na terytorium obcego kraju jednak wtedy tuż przy samej granicy z Niemcami? Czy przyszło ci do głowy jakim wtedy wielkim przedsięwzięciem byłby transport 3.500.000 ludzi na inne terytoria i w ogóle poco, przecież lepiej napisać "polskie obozy koncentracyjne", "nazistowskie obozy koncentracyjne" byle nie niemieckie obozy koncentracyjne.
"Pod koniec 1939 SS-Oberführer Arpad Wigand, pełniący tam funkcję inspektora policji bezpieczeństwa i służby bezpieczeństwa (Inspekteur der Sicherheitspolizei und des Sicherheitsdienstes) wystąpił z propozycją wobec przepełnionych więzień na Górnym Śląsku oraz w Zagłębiu Dąbrowskim, aby utworzyć nowy obóz, przy czym wskazał Oświęcim jako miejsce, które nadaje się do adaptacji na terenach istniejącego tam od jesieni 1939 jenieckiego obozu przejściowego Wehrmachtu, w miejscu przedwojennych koszar Wojska Polskiego, w widłach rzek Wisły i Soły. Całość argumentował dogodnym usytuowaniem wraz z połączeniami kolejowymi do Górnego Śląska, Generalnego Gubernatorstwa, jak również Austrii i innych państw."
libero 04.02.2018 godz. 21:16
Szanujmy POLSKĘ , POLKI I POLAKÓW !!! A będzie wszystko OK,
prawda 04.02.2018 godz. 08:34
no widzisz Wiesław," wszystko robili za naszymi plecami", używając Twoich słów," bez naszego udziału", na co się zdały nasze walki na wielu frontach, może ty i znasz trochę historię, ale wniosków nie umiesz wyciągać, zastanawiałeś się kiedyś dlaczego naziści budowali obozy koncentracyjne w Polsce, bo dostrzegali tutaj dobry klimat do takich działań, wtedy w latach 30- dziestych i 40-dziestych nikt na świecie nie lubił Polski ksenofobicznej, rasistowskiej z faszystowskimi bojówkami, z gettem ławkowym, antysemickiej, masz rację wepchnęli nas w łapy Stalina, i teraz dzieje się to samo te same siły doszły do władzy w Polsce, znowu pycha, mowa nienawiści, ONRy, młodzież Wszechpolska, pseudopatriotyzm, wszyscy oni znowu pchają Polskę w łapy Rosji, a łatwo im idzie jak widzisz, jakaś, jedna durna ustawa potrafiła sprawić, że świat się od nas odwraca, więc znowu będziemy beznadziejnie i mało skutecznie fikać nogami, i nic nie zdziałamy , bo świat nie chce nienawiści, podziałów, przemocy, ksenofobii, i przegranych bohaterów, wyciągaj wnioski Wiesław. Twój idol prezes, już gęga o spisku i ma nosa załatwią nas silniejsi, którzy chronią świat przed, tymi wszystkimi obrzydliwymi zjawiskami które zalały nasz kraj i na które Wy "władcy " pozwalacie, a przynajmniej odwracacie głowę jeżeli troszkę Was to zniesmacza. Polska objawiła się znowu jako bardzo antysemicki kraj. Tak,tak, historia lubi się powtarzać, nie wystarczy, że się ją zna potrzebna jest refleksja, a z tą nie jest za dobrze.
Wiesław 03.02.2018 godz. 20:51
Aha i nie wierz we wszystko co piszą oraz mówią media, zwłaszcza te zachodnie, bo to są wyłącznie rozgrywki polityczne. Lepiej sięgnij do prawdziwej historii i wyrób sobie uczciwie własne zdanie.
Wiesław 03.02.2018 godz. 20:33
Tak, myślę że w dużym uproszczeniu można powiedzieć że sprzedali Polskę jak kilo jabłek.
A czy wiedziałeś/łaś że po IIWŚ ustalono granice Polski po za naszymi plecami, bez naszego udziału czego efektem było zagarniecie wschodnich terytoriów Polski? Polskę potraktowano wtedy jak okupanta a nie kraj okupowany, gdzie Polacy o odzyskanie niepodległości walczyli niemal na wszystkich frontach Europy a nawet w Afryce. Polacy brali udział w oswobodzeniu wielu krajów jednak żaden z nich po wojnie nie wstawił się za Polską.
Warto znać prawdziwą historię Polski.
oooooo 03.02.2018 godz. 19:02
no WIESŁAW teraz to dałeś po bandzie świat sprzedał Polskę a Polska to jest jakieś kilo jabłek.
W mediach światowych wszyscy mówią o tym jakimi to strasznymi antysemitami są Polacy, i czytając wpisy mają rację
Wiesław 03.02.2018 godz. 15:00
"aha w którym momencie opowiadam bzdury??????"
ano tutaj
"A teraz cały świat będzie nam wytykał i przypominał wszystkie niechlubne fakty kolaborowania w czasie wojny, i nikt nie będzie pamiętał wszystkich innych dobrych i szlachetnych uczynków. Do tego doprowadziła nowa ustawa IPN"

Przez ostatnie dekady cały świat o nas zapomniał. Zapomniał o Polakach walczących podczas IIWŚ o wolność chociażby Anglii bo po wojnie nawet nie mogli uczestniczyć w defiladzie zwycięstwa bo Churchill bał się Stalina a następnie wyrzucano ich z kraju. Do dzisiaj Polska nie dostała ani złotówki za reparacje wojenne a żydzi mówią, że to Polacy ich mordowali razem z nazistami bo boją się powiedzieć Niemcami. Cały świat sprzedał Polskę Stalinowi po IIWŚ a ty piszesz że "świat będzie nam wytykał i przypominał wszystkie niechlubne fakty kolaborowania w czasie wojny"??? Polska nigdy oficjalnie nie kolaborowała z Niemcami!!! Robiły to Włochy, Japonia, Węgry, Bułgaria, Rumunia, Hiszpania, Portugalia, Słowacja, Chorwacja, Szwecja, Holandia, Szwajcaria, Turcja a nawet Boliwia, Argentyna, Paragwaj.
prawda 03.02.2018 godz. 08:57
aha w którym momencie opowiadam bzdury??????
prawda 03.02.2018 godz. 08:56
no tak bardzo konstruktywna krytyka, na nic innego nie można liczyć, ha,ha. Prawda w oczy kole, wy mówicie, że prawda zawsze zwycięży a prezes PIS mówi ,że prawda się nie obroni i że trzeba jej pomóc żeby była taka jak on sobie życzy , pisiory obudźcie się bo mamy jako Polacy już cały świat przeciwko sobie, , niedługo będzie strach i wstyd się przyznać że się jest z Polski. Ale co tam prezes ma to w pompce bo on się z domu nie rusza, co tam świat , co tam inni ludzie, wladza jest najważniejsza, a że kilku kolegów robi z siebie kretynów to trudno, ich sprawa nikt ich nie zmusza, ha, ha Tak wygląda racja stanu, to jest racja pisu PRZECIWKO RACJI STANU.
Bogumił 03.02.2018 godz. 08:05
Wielkie brawa dla komentatora podpisującego się imieniem Wiesław! Cieszę się bardzo, że - jak śpiewa Czesław Niemen - ludzi dobrej woli jest więcej!!!
Do PRAWDA 02.02.2018 godz. 07:31
Bzdury powiadasz.
PRWDA 01.02.2018 godz. 07:51

Teraz w szkole będą uczyć nowej historii, i zaprzeczać faktom. A refleksja jest taka że ,zło nie ma narodowości, wszędzie na świecie są po prostu dobrzy i źli ludzie, trzeba być ciężko ograniczonym żeby mieszać naród taki czy inny do złych i dobrych uczynków...
A teraz cały świat będzie nam wytykał i przypominał wszystkie niechlubne fakty kolaborowania w czasie wojny, i nikt nie będzie pamiętał wszystkich innych dobrych i szlachetnych uczynków. Do tego doprowadziła nowa ustawa IPN
Wiesław 30.01.2018 godz. 18:16
do bezimiennej hołdującej b.Pieronka
b.Pieronek powiedział w rozmowie dla "Na Temat" (NaTemat.pl – polski serwis internetowy stworzony przez Tomasza Lisa.)
Cyt "Władza doskonale wiedziała, że Konferencja Episkopatu Polski miała swoje zdanie na temat sądów i nie akceptowała zaproponowanych rozwiązań..."

A teraz przytoczę fragment listu wystosowanego przez Konferencję Episkopatu Polski do prezydenta Polski A. Dudy.
Cyt "Za postawę zajętą w sprawie ustaw o Sądzie Najwyższym i Krajowej Radzie Sądownictwa podziękował prezydentowi RP Andrzejowi Dudzie przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Stanisław Gądecki.

Szanowny Panie Prezydencie,

Pragnę podziękować panu Prezydentowi za postawę zajętą w sprawie ustaw o Sądzie Najwyższym i Krajowej Radzie Sądownictwa..."

Nic dodać nic ująć.
libero 30.01.2018 godz. 16:20
Miało być himalaistę , ale mniejsza o to :)
libero 30.01.2018 godz. 16:18
Macierewicz przypomina mi tego himalaisty Mackiewicza !!! Po trupach do celu !! Tylko jakiego celu ???
do wiesław 30.01.2018 godz. 16:08
co to za brednie, jak biskup nie bardzo może być lewakiem, to ma parcie na szkło, taki jest z Tobą problem Wiesław sam nie myślisz. Nie słuchasz mądrych ludzi, nie ma dla Ciebie ratunku.
Wiesław 30.01.2018 godz. 15:08
Może jeszcze kilka zdań odnośnie b.Pieronka tak usilnie tutaj przywoływanego przez internautkę jako wiarygodne źródło informacji.
Moim skromnym zdaniem b. Pieronek zapomniał do jakiej posługi został powołany i zbyt często zabiera głos w sprawach polityki, która nie leży w jego kompetencji. Ponadto, nie jest tajemnicą, że swoimi wypowiedziami udzielanymi głównie dla takich mediów jak TVN, Rzeczpospolita, Wyborcza, WP, Onet, TokFM itp lewicowych mediów stał się zażartym sympatykiem dzisiejszej opozycji. Grzmi na prawo i lewo coraz bardziej zapominając się, że jest kapłanem a nie politykiem. Od jego PRYWATNYCH wypowiedzi odcinają się ludzie z jego najbliższych kręgów czyli osoby duchowne jak i Krajowy Episkopat Polski.

Może kilka cytatów;
Cyt "Zdaniem księdza Tadeusza Isakowicza-Zaleskiego biskup Tadeusz Pieronek, który nazwał bohaterem Piotra Szczęsnego, ofiarę samospalenia pod Pałacem Kultury i Nauki, jest heretykiem ponieważ swoją wypowiedzią łamie V przykazanie z Dekalogu."
"Wstyd, Ekscelencjo, wielki wstyd! Proszę się wreszcie bić we własne piersi, a nie ustawicznie w cudze" - podsumowuje kapłan, który cytuje następnie fragment Ewangelii św. Mateusza. "Lecz kto by się stał powodem grzechu dla jednego z tych małych, którzy wierzą we Mnie, temu byłoby lepiej kamień młyński zawiesić u szyi i utopić go w głębi morza". KEP odnosząc się do słów b.Pieronka stwierdziła, że wypowiedzi biskupa mają charakter prywatny.

Cyt – "Cały świat widzi, że w Polsce rodzi się rasizm i faszyzm, a rządzący bagatelizują problem – ocenił w rozmowie z "Rzeczpospolitą" biskup Tadeusz Pieronek. Znany z kontrowersyjnych wypowiedzi hierarcha przekonywał, że w Polsce robi się "duszny klimat"."
"Wypowiedź biskupa komentuje w rozmowie z portalem DoRzeczy.pl ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski. Duchowny podkreśla, że Kościół od lat boryka się z wciąż nierozwiązanym problemem biskupa Pieronka. – To nie jest pierwsza tego typu wypowiedź. To trwa od wielu lat. I nie chodzi tu tylko o to, że ma takie poglądy. On naprawdę sieje zamęt swoimi wypowiedziami – ocenia. Zdaniem ks. Isakowicza-Zaleskiego, hierarcha wykorzystuje pozycję biskupa do prezentowania swoich poglądów. – Jest biskupem emerytowanym, natomiast prezentuje się go jako przedstawiciela Kościoła. Należy jednak podkreślić, że on przedstawicielem Kościoła nie jest. To są jego prywatne wypowiedzi."

Cyt "– To jest całe pasmo wypowiedzi, które według mnie są nieprawdziwe, skrajnie upolitycznione i świadczące o jego frustracji związanej z nienawiścią do pewnych ugrupowań. Stara się za wszelką cenę zaatakować konkretne osoby i postępuje w sposób niegodny posługi biskupa - komentuje ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski."

O b.Pieronku i jego głośnym politykowaniu krążą już nawet dowcipy - oto jeden z nich;
Po śmierci poszedł ksiądz biskup do raju i przedstawił się świętemu Piotrowi. Święty odburknął: „Biskupów nie przyjmujemy”. Ale zaraz się zreflektował: „Zaraz, zaraz. Jak? Pieronek? A, Pieronek! Właź chłopie, jaki tam z ciebie biskup!” :)

Miało być kilka zdań, sorry ale jak w kilku zdaniach opisać tak barwną i jednocześnie kontrowersyjną postać?
A wystarczyło zająć się wyłącznie jak na księdza przystało głoszeniem Ewangelii a nie politykowaniem. Ale co zrobić kiedy b.Pieronek ma parcie na szkło?
Wiesław 30.01.2018 godz. 12:16
W telegraficznym skrócie.
Antoni Macierewicz urodził się w Warszawie 3 sierpnia 1948r. Jest synem Zdzisława Macierewicza i Marii z domu Strączyńskiej. Jego rodzice byli pracownikami naukowymi, ojciec docentem chemii, a matka doktorem biologii. W 1966 rozpoczął studia historyczne w Instytucie Historycznym na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego. Podczas studiów należał do rady wydziałowej Zrzeszenia Studentów Polskich gdzie zaangażował się w działalność opozycyjną. Studia ukończył 29 czerwca 1971. W rządzie Jana Olszewskiego, w latach 1991–1992 pełnił funkcję ministra spraw wewnętrznych. Wykonując sejmową tzw. uchwałę lustracyjną, ogłosił tzw. listę Macierewicza, zawierającą nazwiska znanych polityków (m.in. ówczesnego prezydenta Lecha Wałęsy i marszałka Sejmu, prezesa jego własnej partii, Wiesława Chrzanowskiego), zarejestrowanych przez Służbę Bezpieczeństwa PRL jako jej tajni współpracownicy...

Jak przypuszczam lista ta stała się głównym ogniwem zapalnym i solą w oku wielu postkomunistycznych elit wchodzących w skład rządów po okrągłym stole jak również dzisiejszej opozycji z których się wywodzi. Niestety lista ta, jak i dalsze polityczne kroki pana Macierewicza w dążeniu do ujawnienia prawd historycznych, taką solą dla wielu pozostają do dzisiaj, a to sprawiło że pan Macierewicz stał się obiektem licznych ataków umniejszających jego zasługi - delikatnie mówiąc.
do Wiesława 30.01.2018 godz. 10:16
SŁUCHAJ UWAŻNIE BISKUPA PIERONKA , A NIE MACIEREWICZA. Biskup nie kłamie.
Adam 30.01.2018 godz. 00:03
Prawda taka, że politycy wszystkich opcji są u nas albo szarzy, albo - ci młodsi, wychowankowie czasów PR-u - plastikowi. Innych jest bardzo niewielu. Macierewicz, niezależnie czy ktoś go kocha, czy nienawidzi, jest osobowością. A jego droga życiowa to historia na film.
Janina 29.01.2018 godz. 23:31
Wspaniały wywiad z wielkim Polakiem.
Wiesław 29.01.2018 godz. 21:42
No i wylazło z ciebie całe nie tylko dziadostwo ale też słoma z butów i buractwo. To jest według ciebie rozmowa oparta na konstruktywnych argumentach? No to gratuluję.
Kolejny raz potwierdziło się stare powiedzenie "jak komuś brakuje argumentów do rozmowy to zaczyna bluzgać". PRAWDA ZAWSZE SIĘ OBRONI.
Wiesław 29.01.2018 godz. 16:51
a czy Ty (bezimienny) niżej piszący/odpowiadający nie tylko słuchasz b.Pieronka ale co ważniejsze bierzesz sobie do serca wszystkie jego nauki i starasz się żyć zgodnie z nimi???
A tak na marginesie, co według Ciebie jest niezgodne z głoszonymi naukami biskupa w porównaniu z tym co ja piszę, bo bardzo mnie to ciekawi???
do Wiesława 29.01.2018 godz. 15:57
dobrze Wiesław że słuchasz biskupa Pieronka bo to jest bardzo mądry człowiek i może jeszcze będzie ratunek dla Ciebie
libero 29.01.2018 godz. 15:46
Gorszego od Antoniego M. min. Obrony Polska NIGDY nie miała .
Ale on zacznie jeszcze kąsać ,żeby się dostać do koryta .
Wiesław 29.01.2018 godz. 15:10
To miłe, że kogoś nachodzi REFLEKSJA po przeczytaniu moich komentarzy (zapewne na temat aborcji i feministek). To budujące i zachęca do dalszego komentowania jak i drążenia tematu :)

,,Mam wrażenie, że jeśli chodzi o tzw. czarny protest, to część biorących w nim udział kobiet nie ma świadomości, w co wchodzi, że tak naprawę nie są do końca przekonane, że można zabić człowieka jak pchłę. Wchodzą w krąg myślenia, którego człowiek wierzący zaaprobować nie może'' - powiedział Pieronek.
Aborcja ,,to zabójstwo i nie można tego inaczej nazwać'' - dodawał hierarcha. ,, Ktoś mówi, że to przecież zygota. Dobrze, ale dla Kościoła to początek życia i proszę się nie denerwować, że głosimy taką naukę''.

Osobiście zgadzam się całkowicie z tymi słowami b.Pieronka, zwłaszcza że dotyczą tematów duchowych i ratowania życia ludzi bezbronnych. Kto się ma wstawić za tymi małymi istotami jak nie kościół skoro ich rodzice chcą je zabić zamiast bronić, kochać i dbać o nie!!! Przecież to właśnie obowiązkiem kościoła jest w miarę swoich możliwości dbanie o każde życie a zwłaszcza tego opuszczonego przez najbliższych, czyli rodziców!!!
Nie wiem co biskup powiedział o Macierewiczu, jednak bez względu co o nim powiedział to już wykracza po za jego kompetencje jako osoby duchownej i była to zapewne jego osobista refleksja.
masakra 29.01.2018 godz. 13:24
masakra, Macier - do czego to doszło.
refleksja 29.01.2018 godz. 12:46
może tak ci wszyscy 'ŚWIĘCI " NP. WIESłAW, HETMAN, BOGUMIŁ posłuchaliby co o Antonim M. mówi biskup Pieronek, ta refleksja chrześcijańska powinna być im bliska.
refleksja 29.01.2018 godz. 10:51
Teraz to już nikt z nim nie chce gadać, to spojrzał w stronę no cóż mało opiniotwórczego radia, haha, przez dwa lata pewnie pan Antoni nawet nie wiedział, że istnieje Radio Poznań, , co to jest za przypadłość, że te wywiady w TYM radiu są właśnie z TAKIMI ludźmi, np pan Czarnecki, pan Macierewicz. No ładnie, ładnie.....
Bogumił 29.01.2018 godz. 10:20
Oby było jak najwięcej takich polityków, jak Pan Antoni Macierewicz - wielki człowiek, żarliwy patriota!